فهرست مطالب :

دریافت کد اقتصادی در پرند

موسسه ثبتی و حقوقی وزرا به صورت تخصصی در زمینه دریافت کد اقتصادی در پرند و دیگر شهرهای غرب استان تهران همچون صفادشت، اندیشه و شهریار فعالیت می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این صفحه را مطالعه کنید و با ما تماس بگیرید.

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی شماره ای است 12 رقمی که بر طبق قانون برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و خدمات می پردازند وضع شده است. این کد جهت شناسایی شرکت در واحد مالیاتی استفاده می شود.بر این اساس، مطابق قانون مالیاتی تصویب شده،تمامی شرکت های ثبت شده ملزم به اخذ کد اقتصادی می باشند.

دریافت کد اقتصادی در پرند

بیشتر بخوانید: ثبت شرکت در شهریار

اخذ کد اقتصادی در پرند

هر شرکت و یا موسسه بعد از اینکه به ثبت رسید و آگهی تأسیس آن صادر شد باید طی دو ماه در دارایی تشکیل پرونده داده و برای اخذ کد اقتصادی اقدام نماید.اهمیت تشکیل پرونده مالیاتی از آن جا معلوم می شود که وقتی شرکت تأسیس می شود بدون داشتن پرونده مالیاتی نمی تواند برای اخذ کد اقتصادی اقدام نماید. به همین دلیل شرکت نمی تواند اقدام به عقد قرار داد کرده و فعالیت خود را شروع کند. هم چنین شرکت نمی تواند در پایان سال مالی، اظهارنامه مالیاتی  فعالیت یا عدم فعالیت خود را به دارایی تسلیم کند.
از دلایل نیاز به کد اقتصادی برای امور مهم تجاری عبارتند از:

  • اخذ کارت بازرگانی.
  • شرکت در مزایده ها.
  • صدور فاکتور.
  • باز کردن حساب در بانک
  • شرکت در مناقصات
  • اخذ قرارداد با شرکتها دولتی

دریافت کد اقتصادی در پرند

نحوه پیش ثبت نام کد اقتصادی در پرند

در بازه فرصت دو ماهه پس از ثبت شرکت شما باید برای دریافت شناسه اقتصادی اقدام کنید. اولین مرحله مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور و پیش ثبت‌نام در سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی است.

پس از وارد کردن اطلاعات پایه در این مرحله ۷ روز فرصت دارید که اطلاعات خود را تایید کنید. توجه داشته باشید در صورت عدم تایید اطلاعات در بازه زمانی مذکور پرونده شما به صورت خودکار حذف می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کد اقتصادی در پرند:

  • دریافت دفترچه از واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی و تکمیل آن ها
  • دریافت فرم های مربوطه از واحد ثبت و شناسایی اداره دارایی و تکمیل آن ها
  • کپی مدارک شناسایی تمامی اعضای هیات مدیره
  • کپی اساسنامه
  • کپی اظهارنامه شرکت ( و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت های غیر سهامی)
  • کپی آگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبتی در 2 نسخه
  • کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن. دریافت کد اقتصادی در پرند
  • کپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس(در صورت موجود بودن)
  • کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن،کپیقرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارایی
  • سایر مدارک مورد نیاز که توسط سازمان امور مالیاتی خواسته شود.

چرا دریافت کد اقتصادی در پرند بسیار مهم و ضروری است؟

۱) شرکت شما هنگامی که تصمیم به انعقاد قراردادهای پر منفعت با شرکت ها و سازمان های کوچک و بزرگ دارد، از سوی این شرکت ها و سازمان ها حتما با درخواست ارائه کد اقتصادی مواجه می شود و چنانچه نخواهید یا نتوانید این کد را ارائه دهید، بدون تردید از انعقاد یک قرارداد جذاب و پر منفعت محروم می شوید و طبیعتا با توجه به بازار پر رقابت امروزه، رقبای شما به راحتی جای شما را می گیرند و این فرصت سوزی ها گاها جبران ناپذیر است

۲) فلسفه وجودی اکثر غریب به اتفاق شرکت ها، حضور فعال و رقابت در کسب و کارهای مختلف است و یکی از مهمترین میدان های رقابت حضور در مناقصات و مزایده ها است که برای حضور موفق در بسیاری از پر سودترین مناقصات و مزایده ها، داشتن گرید و رتبه بندی شرکت است. یعنی شرکت شما از سوی دستگاه مناقصه گذار یا برگزار کننده مزایده تنها در صورتی مجاز به حضور و ارائه رزومه و پاکت پیشنهادی قیمت است که دارای گرید باشد و قبل از آن برای اینکه بتوانید برای رتبه بندی و اخذ گرید شرکت خود اقدام نمایید، لازم است که برای شرکت خود حتما کد اقتصادی دریافت کرده باشید

دریافت کد اقتصادی در پرند

۳) در بسیاری از موارد تجار و شرکت ها برای انجام امور حرفه ای و همچنین برای کسب درآمد و سود نیاز به واردات و صادرات دارند و به همین دلیل نیازمند کارت بازرگانی هستند و برای اینکه بتوانند کارت بازرگانی دریافت نمایند لازم است که قبلا اقدام به اخذ کد اقتصادی نموده باشند

۴) شاید بتوان گفت مهمترین دلیل اخذ کد اقتصادی دوری از مشکلات و گرفتاری های مالیاتی است!

دریافت کد اقتصادی در پرند برای چه کسانی ضرورت دارد؟

تمام شرکت‌ها موظف‌اند نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام کنند. طبق قانون دریافت کد اقتصادی برای تمام مؤدیان مالیاتی موردنیاز است. تفاوتی ندارد که شخص حقیقی یا حقوقی باشد، درهرصورت باید نسبت به دریافت این کد اقدام کند.

طبق قانون تمام اشخاص حقیقی یا حقوقی که به هر نحوی به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری مشغولیت دارند، باید این کد را دریافت کنند. البته ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی نیز برای این افراد ضروری است.

تمام شرکت‌هایی که در زمینه تولید، مونتاژ، توزیع و پخش کالا فعالیت دارند؛ تمام شرکت‌هایی که در زمینه ارائه خدمات فعالیت می‌کنند و کلیه اشخاصی حقیقی که جواز کسب و پروانه فعالیت از یک صنف را در اختیار دارند و البته مکانی هم برای انجام فعالیت دارند، موظف‌اند نسبت به دریافت کد اقتصادی اقدام کنند.

ثبت شرکت در شهریار

پیگیری وضعیت ثبت نام کد اقتصادی در پرند چگونه است

در پایان آموزش ثبت نام و دریافت کد اقتصادی لازم است به این نکته مهم نیز اشاره‌کنیم:

درصورتی‌که قصد داشتید از وضعیت ثبت نام کد اقتصادی خود مطلع شوید می‌توانید پس از طی کردن مراحل اول و دوم که در بالا ذکر شد، گزینه پیگیری سریع وضعیت ثبت نام کد اقتصادی را انتخاب کنید و پس از واردکردن رمز و کد کاربری خود از وضعیت ثبت نام کد اقتصادی اطلاع پیدا کنید. همچنین در این بخش اخطار یا اعلام خطاها نیز مشخص است و در صورت لزوم می‌توانید نسبت به رفع آن‌ها از همین بخش نیز اقدام کنید.

دریافت کد اقتصادی در پرند

موسسه ثبتی و حقوقی وزرا به صورت تخصصی در زمینه دریافت کد اقتصادی در پرند و دیگر شهرهای غرب استان تهران همچون شهریار، اندیشه و ملارد فعالیت می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این صفحه را مطالعه کنید و با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۶۵۲۲۹۳۱۹ آدرس: شهریار میدان فرمانداری بلوار کلهر مجتمع امیران طبقه سوم واحد 9 موسسه وزرا ثبت شرکت در شهریار

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *